2 de maig 2012

Crònica de Madresfera a Barcelona

Era la primera vegada que participava en un esdeveniment d'aquest tipus. La trobada de Madresfera a Barcelona (a Boutique Secret) em va ajudar a confirmar algunes coses. Algunes coses ja les sabia, d’altres... d’altres les intuïa. D'altres, em van sorprendre.

1) De la xerrada de Rafael Gimeno-Bayon, advocat especialista en dret informàtic, em quedo amb un concepte: comencem a escriure un blog per passió, per ganes d’escriure i explicar els què ens passa, i sovint, ni pensem ni donem cap mena d’importància als temes legals que hi estan lligats. Potser no ho necessitarem mai. Potser quan ho necessitem ja serà massa tard. De la passió a la professionalització. Sé que estic en el camí, però encara no sé ben bé a quin punt. Ja tinc deures, pensar-hi. Com és habitual, molts dels elements importants només es van poder veure amb una pinzellada molt breu i superficial. Va faltar temps. Bona part del debat –interessant-, es va centrar en la protecció de dades i la vigilància de la identitat digital. I un altre concepte interessant: “Els errors de marca personal es produeixen principalment a Twitter. Un sol tuit pot destrossar la feina de mesos”, diu Gimeno. M’agrada el concepte ‘slow tuit’.

2) Show-rooms. Ja coneixia algunes de les marques, productes i serveis que es van presentar. Propostes més que pràctiques com Mammaproof o Pekefriendly (molt relacionats amb un tema que ara m'interessa molt, com és el màrqueting familiar). També relacionades amb l'oci, com Salir en família. O d'aquelles propostes originals i interessants com Rockillos. D’altres són productes que en la meva experiència com a mare ja he “deixat enrere”, com Quinny,  Hipp o Almirón. Crec que les presentacions serien més productives si es plantegessin com una conversa distesa entre marques i bloggers i no com una exposició... deixeu-me utilitzar la paraula “típica” per descriure-ho. Què tal una mena d'speed-dating? Potser d'aquesta manera, cada marca i bloc podrien centrar-se en coses que consideren més rellevants o profitoses per les dues parts. Ho deixo com a suggeriment, @madresfera :) 

3) La desvirtualització. El més important és que una trobada on una part dels convidats siguin mares/pares bloggers és que necessiten temps per xerrar. O mares/pares coneguts a través de les xarxes socials. El coffee-break va ser distès i va permetre les converses més properes, més animades i on es van veure les ganes de col•laborar dels uns amb els altres. Perquè el més important és compartir experiències. Per això vaig començar a escriure un bloc i per això m'agrada llegir-los. Però va ser massa curt! Només pel que fa a bloggers i “mamis” va ser un plaer posar cara i veu (com se sol dir) a mares i blocs, com @arare73, @Motherofthelamb @AISHASYLE @patinadora @mama2puntocero @mamavaca @Blogmodabebe @ParaelBebe... espero no deixar-me a ningú! Un plaer poder-vos conèixer. Segur que ens tornarem a trobar!

1 comentari:

  1. Coincideixo completament amb la teva crònica. Jo tenia moltíssimes expectatives posades en el tema de la xerrada i realment en Rafael ho va fe molt amè però hi ha tan a parlar i el temps era tan just que tot va quedar en 4 pinzellades de cada tema i prou.
    Molt bona idea la de fer les presentacions més interactives entre marques i bloggers. Sempre que hi ha conversa és enriquidor per totes les parts. Però veient que es tractava de presentació rere presentació, no sortien ni les preguntes.
    I, per últim, tema desvirtualització, vas estar més de sort que jo. Vaig poder conèixer gent com a tu mateixa o a @arare però em vaig quedar sense relacionar moltes cares i blogs. Una llàstima tenir tan poc temps!!! I el fet d'acabar tard i que totes haguéssim de marxar corrents cap a casa on ens esperaven les nostres obligacions familiars (què hem de dir de la vida de les bloggers mares...) tampoc va ajudar a relaxar-nos al final, sinó que ens vam veure obligades a sortir corrents.
    A la propera, ens ho muntem millor, segur!

    ResponElimina