Les capacitats que han desenvolupat les petites a
l’escola han passat principalment per aprendre a ser i a actuar cada vegada de
forma més autònoma, fent un gran incís en com s’expressen les emocions pròpies,
com la por, la tristesa, l’alegria…
Saber escoltar les explicacions dels companys de
classe, aprendre i entendre una endevinalla sobre una formiga o experimentar
amb diferents tècniques plàstiques les ajuda a aprendre a pensar i a comunicar.
Aprendre a descobrir i tenir iniciativa. I un aspecte destacat, aprendre a
conviure en la diversitat. Això implica que tinguin interès per sentir-se
identificat amb les emocions dels companys, un fet que els ajuda a formar part
d’un tot. I també han après a utilitzar el llenguatge per resoldre conflictes,
emocions, desitjos…
Han treballat aspectes de motricitat fina, de
coordinació oculo-manual i de percepció. Els jocs matemàtics els hi ha permès
ordenar, aparellar, comparar, classificar... a psicomotricitat han descobert
les possibilitats del cos, la relació amb els altres i amb els objectes.
Les nenes han canviat molt. En uns mesos han crescut
i es mostren molt més segures. Dominen el seu cos, i ara s’atreveixen a saltar,
enfilar-se… Un dels temes bàsics ha estat gestionar el què els passa…
sentiments que no poden expressar, que els costa d’entendre. Són temes que cal
anar treballant. Pas a pas.
Primer article sobre aquest balanç a P3
Segon article sobre aquest balanç a P3
Primer article sobre aquest balanç a P3
Segon article sobre aquest balanç a P3
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada