16 de gen. 2014

Activitats i espais específics per a famílies?

* M’agrada trobar llocs que pensen en les meves necessitats? SÍ.
* M’agrada que m’atenguin respectant aquestes peculiaritats? SÍ
* Em pot fer decidir de tornar a un lloc o deixar d’anar-hi? SÍ.
* Ho valoro com un valor afegit encara que per exemple, em costi una mica més car? SÍ.



Quatre preguntes que contesto amb un rotund i que de fet, podrien aplicar-se a qualsevol persona i/o consumidor. Només que avui ho analitzo des del punt de vista de les famílies, de ‘jo’ com a unitat familiar, amb algunes necessitats, interessos i variables que han canviat des que vaig tenir les bessones.

Fa unes setmanes, en un programa radiofònic, crec que a la Ser, preguntaven sobre el debat de si les companyies aèries havien de ser espais on es “vetessin” les famílies amb nens, perquè molestaven als altres passatgers. Recordo que vaig respondre, gairebé incrèdula, si les companyies aèries no se n’havien adonat que fent-ho al revés, potser encara guanyarien més passatgers. En tot cas hi ha espai per tothom i em sembla un debat exagerat. Però... jo preferiria volar amb una companyia que tingués un espai ampli per anar amb els nens i algun detallet com un joc per pintar, colors, o facilitats per escalfar una papilla, etcètera... que una on se’m mira malament per viatjar amb les nenes.

Pot semblar una tonteria, però per a mi, ara, no ho és. Agraeixo un supermercat que té unes places per aparcar dedicades a embarassades o famílies amb cotxets (ara ja no ens fa falta, però quan les dues nenes eren petites, aquesta operació era més que complicada). M’agrada veure lavabos ben equipats per canviar els bebès. M’agrada quan algú em recomana un hotel / hostal o pensió perquè tenen habitacions pensades per llitets de viatge, o inclouen microones o tenen baranes perquè els nens no caiguin del llit. Són coses molt petites, molt senzilles, però que amb la logística de viatjar amb bessones, s’agraeixen moltíssim. Parlo de restaurants que tenen trones, un petit espai de joc i no posen cares rares quan dones una papilla.

I parlo per exemple d’una iniciativa que es reprèn aquest divendres a Sabadell, la meva ciutat, i que es fa en moltes d’altres. Es diu ‘Cinema amb nadons’, impulsat per l’entitat Interferències, i que senzillament és una projecció de cinema adaptada a pares amb nadons. Llums suaus, so gens estrident, llocs per canviar els nens... i un espai on els pares poden gaudir de la pel·lícula que s’estrena aquella setmana. Compartint un espai on a més, es trobaran amb d’altres pares. Espero que els funcioni. Tan de bo hi hagués estat fa 5 anys!

No crec que les famílies, en aquest sentit, demanem res de l’altre món. En el fons, no és res més que màrqueting familiar... i els consumidors, en som un bon grapat.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada