Molt sovint es parla de la pressió que
els pares exerceixen sobre els nens. O l’escola. Es fa quan parlem de
responsabilitats, deures, aprenentatge, expressió de sentiments... els
pressionem perquè amb 5 anys llegeixin i
escriguin perfectament toooootes les lletres i paraules i gairebé perquè parlin
amb fluïdesa l’anglès... com a mínim. A més, fan teatre, bàsquet i natació. (Potser és una mica exagerat, però us diré que si bé a mi em
sembla una bogeria posar-los aquesta pressió, sí que és veritat que veig
casos que s’ho prenen com una cosa “normal”).
Però avui no vull analitzar aquest fenomen. Tota aquesta introducció era per parlar-vos de l’efecte contrari. Perquè... als pares... qui ens defensa dels nens “pressionadors”? Us en posaré uns quants exemples –reals- de les meves bessones.
Però avui no vull analitzar aquest fenomen. Tota aquesta introducció era per parlar-vos de l’efecte contrari. Perquè... als pares... qui ens defensa dels nens “pressionadors”? Us en posaré uns quants exemples –reals- de les meves bessones.
Mètode de pressió 1: Dissabte, 7 del
matí. Es desperten. Si tenim en compte que durant tota la setmana el seu pare a
vegades té problemes per llevar-les per anar a l’escola perquè no hi ha manera
que obrin els ulls i espavilin... no em digueu que no és un mètode de pressió... premeditat per part seva.
Mètode de pressió 2: Dissabte, 7.30
del matí. Les tenim les dues al llit, en aquells intents desesperats d’autoenganyar-nos
i pensar que podrem dormir una mica més. Si més no, si ens aixequem del llit a
les 8.00, la cosa no fa tant de mal. Pregunta típica de l’Estel (recordeu,
dissabte, 7.30h a.m.): “Mama, què menjarem avui per dinar?”. SEMPRE la ditxosa
pregunta. Però si no sé ni què esmorzaré, m’acabes de despertar, tinc son, vull
dormir... no en tinc ni idea de què farem per dinar!
Mètode de pressió 3: Dissabte, 7.35h
del matí. L’Estel no es queda tranquil·la amb la meva resposta. “Mama, i
després de dinar... què farem?”. I no té aturador: “I per sopar què menjarem?”.
La seva germana no es queda curta. “Demà,
és festa o anem a l’escola?”. “I què
menjarem a l’escola?”. “Mama, em pintaràs un dibuix?”
Mètode de pressió definitiu: 7.40h Tanta
demanda d’informació em mata. Tanta pressió per la programació diària, un dissabte
a aquesta hora és insuportable. Em giro al meu home: “Si tu vas al menjador a
jugar amb elles jo vinc d’aquí a una estona. T’ho canvio per la migdiada”.
Tracte fet.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada