23 d’oct. 2012

Extraescolars. Natació 2x1

De ben petites, a les nenes els hi encanta l'aigua, el mar i les piscines.
Ara però, això de "natació" ja és tota una altra cosa


Extraescolars. Ahhhh, un nou món. Allò del que tothom em parlava l’any passat  i encara no sabia què era. I és que voluntàriament (per part nostra), el curs passat les petites no van fer res fora de l’horari escolar. Aquest any ja ho he descobert. I el millor de l’extraescolar... ho deixaré pel final :-) 

P4. Les hem apuntat a natació. Considerem que és un aspecte important a aprendre, i sovint anem a nedar. A l’estiu, els hi encanta la piscina i la platja. Teníem l’opció d’apuntar-les al club, al costat de casa, però són una mica porugues, o sigui que hem prioritzat que vagin amb d’altres nens de la classe i l’escola.  A més, són torns rotatius de pares per acompanyar-los i no cal ser-hi cada dilluns.

Primer dia. Em va tocar anar-hi a mi i vaig pensar que les petites estarien més segures si m’hi veien. L’Estel, que per aquestes coses és més decidida, no va tenir cap problema. Se’n va anar amb el monitor a nedar. L’Ona, que els llocs nous i les situacions que no domina li costen una mica més, es va posar a plorar i se’m va enganxar a la cama. Sí, segur que coneixeu la situació d’intentar caminar i avançar amb una criatura que se t’agafa i arrossega penjada de la teva cama. Doncs aquesta situació. La monitora em va demanar que què fèiem, i li vaig dir que l’agafés i cap a dins a la piscina. Amb aquella sensació que saps que ho has de fer i aquell mal al cor de deixar la petita plorant. Però va sortir rient i contenta, dient que havia fet xip-xap amb els peus i que s’havien agafat a una barana a dins de l’aigua. Sé que li costarà una mica més que a la seva germana, però la nena va contenta a natació i s’ho passa bé.

El millor, el MILLOR de l’extraescolar de natació: sortir corrent de la feina per anar a l’escola, reunir-te amb les altres mares i distribuir-nos els nens. Corrents els agafem de l’escola i els portem fins a la placeta on ens espera l’autocar. Arribar a la piscina, entrar en un petit vestidor amb una vintena llarga de criatures i 7 adults, amb aquell aire carregat de les piscines i aquella calor sufocant. Ajuda a canviar-los i preparar-los. Controlar que tot estigui a lloc. Quan ja estan amb els monitors tenim un moment per seure i prendre alguna cosa i xerrar una estona. No massa. El temps passa ràpid i ens hem de preparar per recollir-los a la sortida de la piscina. Ràpid, ràpid, perquè l’autocar ens esperarà a fora i els hem de tenir tots vestits, recollits i comprovar que no hem perdut res al vestuari. Per què costen tant de posar alguns mitjons? Bufff, sort que demanem que portin roba còmoda, res de mitges ni refinaments. Tothom porta bambes? Contar-los a tots, sortir en fila índia i cap a l’autocar.  Estic suant. Com mai. Tinc una calor horrorosa. Podríeu pensar que és una tarda horrorosa. No! El millor de l’extraescolar de natació, és que pel mateix preu, jo faig exercici i sauna. Tot en un . Mira, un dia que m’estalvio d’anar al gimnàs.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada