16 d’abr. 2012

Sindactilia o els ditets 'extraterrestres'



Sindactilia. És una paraula que no havia escoltat en la meva vida. Vaig haver de fer una recerca d’aquelles estranyes a Google per arribar a trobar aquest nom. La sindactilia és la fusió de les membranes dels dits. Fa referència a la fusió de dos o més dits de les mans o dels peus. Normalment és només una connexió cutània i no afecta als ossos.
Ho he buscat per curiositat. El pediatra em va dir que no m’havia de preocupar. L’Estel té el segon i el tercer dit dels dos peus una mica més units que els altres. No me’n vaig adonar en el moment de néixer. Potser van passar uns dies (estrany, oi? Em pensava que a l’hospital les havia repassat de dalt a baix. Doncs no, m’havia deixat coses). Des del primer moment l’Estel va tenir “un ditet d’extraterrestre”, com els dos petits ‘marcians’ a la capçalera del bloc.
Òbviament, la petita no li dóna cap mena d’importància. Potser d’aquí uns anys, com molta altra gent, s’operarà per raons mèdiques o per raons estètiques. Ara per ara... ja en tinc prou de posar-li un nom científic.

3 comentaris:

  1. No n'havia sentit mai a parlar...
    Per caminar no té cap problema, no?
    Que curiós...
    Sempre li pots vendre com a que té un peu especial!

    ResponElimina
  2. Onavis... jo tampoc n'havia sentit mai a parlar!!!!! però amb les criatures es fan més màsters diaris que a cap altre carrera :)

    El fet que comentes, que tingués algun problema a l'hora de caminar, és el que més em preocupava... quan queia o s'entrebancava, pensava que potser era per aquest motiu... però el pediatra em va dir que els tenia prou separats pq no fos un problema... en tot cas, aniré informant sobre els ditets "extraterrestres", jijijiji

    ResponElimina
  3. Hola Núria, no sé molt bé com vaig anar a parar al teu blog ni a aquesta entrada, que ja sé que és de fa molts mesos pero he pensat que potser t'interessaria el meu comentari relacionat amb el tema.
    Tinc una amiga que acaba de fer 28 anys i també té sindactília entre el segon i tercer dits tots dos peus. No ha suposat cap problema per a una vida normal, camina perfectament, porta sabates de taló de tant en tant, etc... El que sí li ha passat és que li preguntin si pot nedar millor perquè té una membrana interdactil·lar, que no pot dur mitjons d'aquests que hi ha ara amb tots els dits separats i que se la miren una mica extrany quan li han de fer una pedicura. A part d'aquests detalls anecdòtics, cap problema.
    Això sí, pot ser hereditari, té un nen de 14 mesos amb sindactília en un dels peus, tot i que sembla que els dits es separen més avall que els d'ella. ;)

    ResponElimina