8 de des. 2015

Restes, vocabulari i aranyes (Pas a pas - dotzena setmana a l’escola)

La setmana passada va ser de treball intens a l’escola. Elles mateixes em deien que estaven acabant moltes feines. I quan va arribar la carpeta viatjera, van estar molta estona explicant-me les feines que havien fet. Algunes ja han anat sortint, de manera que avui em concentraré en:

Vocabulari en castellà: L’Estel m’explicava que tenien tota una fulla plena de dibuixos, i que només hi havia hagut una paraula que li havia costat molt: CALABAZA. Dubto que mai l’hagués fet servir en castellà fins ara. Les petites no parlen massa en castellà, tot i que òbviament l’escolten i hi viuen a tocar, de manera que em va semblar molt bé que conegués totes les paraules i les escrivís gairebé totes correctes. No és fàcil per a elles!




Restes: Sumes i restes. Sumem i restem en qualsevol moment del dia, aprofitant totes les oportunitats per tal que les petites exercitin el càlcul. I només ara, acompanyant-les i ajudant-les (i això és aplicable també a la lectura), te n’adones de com n’és de difícil d’explicar certs conceptes. Em fascina veure com aprenen i com els grans, oblidem quan en vam aprendre.






Aranyes: No sé pas com ha sortit aquest dibuix de l’Ona, però m’encanta. I això que no suporto les aranyes. Però la composició m’ha encantat i per això es mereix aparèixer en el resum d’aquesta setmana.


Els propers dies es preveuen intensos. Festes d’aniversari, l’aniversari de les bessones, actuacions de teatre, cantades de Nadal... espero trobar el moment per resumir-ho tot plegat! 




Aquest curs he començat el projecte al bloc d’explicar-vos, cada setmana, algunes de les feines que l’Ona i l’Estel fan a l’escola. Perquè són petits treballs que ens permeten veure què i sobretot, com aprenen. A mi m’agrada veure-ho, i sobretot, veure també què fan en d’altres escoles. Segur que en podem treure bones eines per ajudar als més petits!

PAS A PAS (així és aquest curs: segons de primària)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada