Imatge cedida per dECOmunicació |
Motivar els nens amb lletres i números
és una tasca que interessa a molts pares. A l’Ona li van agradar molt d’entrada
(a P3 li encantaven les lletres), però després se’n va cansar. A l’Estel no li
motivaven gens, i no ha estat ben bé fins a aquest curs que li ha començat la
fascinació, per les paraules, però sobretot pels números. Cada nen és un món, i
cada escola marca el seu ritme. A la nostra no és una obsessió, i les nenes evolucionen
cada dia que passa. Són les petites, i això també es nota en la seva capacitat
per entendre el concepte de les síl·labes, els sons i les diferents represenacions. Això sí, aprofitem
totes les oportunitats per fer créixer les ganes de saber coses i despertar el
seu interès. Llegim contes, fem llistes de la compra, mirem preus i números al
supermercat, i hem tingut algun joc per potenciar aquest interès per la lectoescriptura.
El comentari de les mestres és que no ens preocupem, que aviat faran el click i
tots els conceptes es posaran al seu lloc. Això sí, potenciar el seu interès és
una feina diària.
Avui us vull parlar d’un d’aquests
jocs que m’ha semblat interessant i que les petites ja han descobert. Es tracta
de KIDNELIS, un joc educatiu de taula que potencia la lectroescriptura dels
nens de més de cinc anys. Està creat per un equip d’emprenedors, i està avalat
pel pedagog Carles Rodrigo. I com es juga?. Doncs trobem unes fitxes amb frases
molt divertides que els nens han de llegir i escriure amb lletra d’impremta o
lligada, en un bloc que ja porta incorporat el joc. I com que són frases
divertides i algunes ben esbojarrades, els nens han de decidir i debatre si són
veritat o mentida. El joc s’ha
dissenyat en català, castellà i anglès per a no nadius. A l’Ona i l’Estel
encara els costa una mica la lletra lligada, però els hi agrada fer practiques.
De moment anem paraula a paraula. I quan les lliguem totes, riem molt.
Ja n’hem fet
algunes:
El bebè
condueix un cotxe de carreres (L’Estel se’m va quedar mirant amb cara d’espantada.
“Deu ser de joguina, oi, mama?”.)
El meu amic viu dalt d’un arbre (“La
Marta va dormir un dia en una cabana dalt d’un arbre”, diu ràpidament l’Ona)
El llapis de la meva classe canta
òpera (“Apa! Això no és veritat”, riuen les dues)
I així ens hem estat una bona estona,
intentant escriure les lletres i les paraules.
I equivocant-nos. I esborrant (llapis i goma, per cert, inclosos en el joc). I sabeu què és el millor? Que com que és un joc, i ens estem divertint, equivocar-nos no provoca cap mena de frustració. Un element molt important perquè els petits avancin en els seus coneixements. Si ens equivoquem, tornem a començar. No passa res.
I equivocant-nos. I esborrant (llapis i goma, per cert, inclosos en el joc). I sabeu què és el millor? Que com que és un joc, i ens estem divertint, equivocar-nos no provoca cap mena de frustració. Un element molt important perquè els petits avancin en els seus coneixements. Si ens equivoquem, tornem a començar. No passa res.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada