11 de nov. 2015

Charlot torna a estar de moda (Pas a pas, vuitena setmana a l'escola)


Fa unes setmanes ja us vaig explicar que l’Estel són la classe del cinema (Ja tenim projecte! cliqueu a l'enllaç i ho podeu rellegir). Un bon dia em va arribar a casa i va agafar el pal de l’escombra. Es va posar unes sabates del seu pare i va anar a buscar un dels meus barrets. I va començar a caminar pel passadís donant voltes al bastó improvisat.

“A més a més porto un bigotet. Saps qui sóc?”.
“Ets en Charlot!”, vaig contestar jo.
I tota sorpresa se’m va quedar mirant: “Com ho saps?”
“A mi m’agrada molt el cinema, i també he estudiat Charlot. I de petita el mirava!”, li responc. (Tot i que no li confesso que no m’entusiasmava totalment. M’agradava, després durant la carrera li vaig donar la dimensió que té, però feia anys que ni el veia ni hi pensava, gairebé).
“N’hem estat veient unes escenes, avui. Em fa molt riure!”.

I l’endemà, mentre anem a l’escola ens trobem amb un company de classe. Els escolto com parlen de Charlot, i l’imiten i parlen de les pel·lícules. I mentrestant, jo em plantejo com n’és d’universal. Com no caduca. Com els nens, siguin de l’època que siguin, es deixen fascinar per coses, situacions i personatges que han fascinat a diverses generacions.

La setmana passada, a l’escola, van fer la seva primera biografia, amb tot de dades sobre Charles Chaplin. I quan la van tenir ben preparada, van formular preguntes i les havien de respondre. I a mi també em va interrogar. I tants anys després, encara aprenc coses de Chaplin.

I sí, avui m’ha atacat de nou.
“Saps com es diuen el ‘Gordo’ i el ‘Flaco’”?

Està fascinada. S’ho passa bé. Aprèn. Descobreix. S’interessa.
I a mi m’encanta veure-la així.





Aquest curs he començat el projecte al bloc d’explicar-vos, cada setmana, algunes de les feines que l’Ona i l’Estel fan a l’escola. Perquè són petits treballs que ens permeten veure què i sobretot, com aprenen. A mi m’agrada veure-ho, i sobretot, veure també què fan en d’altres escoles. Segur que en podem treure bones eines per ajudar als més petits!

PAS A PAS (així és aquest curs: segons de primària)


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada