6 d’oct. 2015

Pas a pas – Ja tenim projecte! (tercera setmana a l’escola)


Aquest curs he començat el projecte al bloc d’explicar-vos, cada setmana, algunes de les feines que l’Ona i l’Estel fan a l’escola. Perquè són petits treballs que ens permeten veure què i sobretot, com aprenen. A mi m’agrada veure-ho, i sobretot, veure també què fan en d’altres escoles. Segur que en podem treure bones eines per ajudar als més petits!

El més destacat d’aquesta setmana és que ja tenim projecte! Durant els primers dies a l’escola, les dues classes han presentat les seves propostes. Cada nen ha explicat quin projecte li agradaria fer durant tot el curs, i ha presentat la seva “candidatura”. Aquest any, l’Ona i l’Estel ho tenien clar, i han presentat les seves idees amb fotografies i van escriure tot un seguit de preguntes que es feien.

L’Ona sembla estar molt interessada en el ‘cos humà’, i aquesta va ser la seva proposta de projecte. A l’estiu ja va dir que era un tema que li interessava, i es feia preguntes sobre com creixien els cabells, les ungles, quin camí segueix el menjar, perquè alguns nens són rossos i d’altres castanys o perquè tenim els ulls blaus o marrons. L’Estel, amb la seva fal·lera castellera, volia ser la classe dels castellers. Es preguntava quan van començar a fer-se castells, si es feien mal quan feien “llenya” o perquè era tan important posar-se la faixa. Van començar les primeres votacions i els seus projectes van caure. El que més m’ha agradat és que les dues es van entusiasmar amb algun dels projectes dels seus companys, i al final, no van ni votar el seu. Així que després de presentacions, deliberacions i votacions, estem encantats amb els dos projectes d’aquest curs.

L’Ona forma part de la classe dels ‘Cuiners’ i l’Estel viuran al món del ‘Cinema’. Realment he de reconèixer que m’encanten els dos projectes d’aquest any i que podrem ser més participatius (reconec que n’hi ha alguns que no m’han motivat massa, o no sabia com posar-m’hi). A partir d’ara, comencen les aportacions, les investigacions i el desenvolupament que els portarà a ser “especialistes” en la matèria i a descobrir deu mil coses interessants.

Feines:

Continuem amb les matemàtiques. Avui us destaco un dictat de números que han fet a les dues classes i que també hem practicat a casa. Veig que alguns números els hi costa d’assimilar, o que tenim problemes a l’hora d’identificar-los. L’altre dia, per exemple, a l’hora de dictar el 158, una de les petites escrivia 10058, com si el 100 l’hagués de posar sencer. Només re-aprenent amb elles te n’adones que són conceptes realment complicats.

Més matemàtiques. Hem fet algunes sèries, com escriure els números de 10 en 10 , de 5 en 5, de 2 en 2...

Argumentació: Els hi han explicat un conte i en tres vinyetes han de presentar els personatges, el problema i la possible solució. Aquest exercici m’agrada especialment, perquè d’alguna manera, argumenten i veuen l’explicació amb la seva globalitat.


I finalment, us deixem amb una cançó que han treballat aquesta setmana per recordar els mesos de l’any. La canteu amb nosaltres?


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada